יום שלישי, 3 בפברואר 2015

התאמת גווני איפור– רשומה ראשונה בסדרה

זוהי, אם כן, הרשומה הראשונה שלי בנושא התאמת איפור . ברצוני לשוב ולהזכיר שאין בי שמץ של מקצוענות. מעולם לא למדתי איפור מקצועי, ומלבד את עצמי אולי אי פעם אאפר רק את בתי. גם לא ערכתי סקרים שמהם ניתן ללמוד  על טעמי הציבור. כל שאכתוב כאן , ולאורך הסדרה כולה, מתבסס אך ורק אל טעמי האישי.
תמיד אתן מוזמנות להגיב, להסכים, או להסביר במה לטעמכן אני טועה. בתם הסדרה, אני מתכוונת גם לערוך סקר בנושא.

אז לפי הסדר שהצעתי ברשומת המבוא, היום אתחיל לעסוק בהתאמה לגווני עור הפנים. כמובן שבעצם אין אחת שגון עור פניה זהה לחלוטין לזה של אחרת, והמנעד הוא עצום. יחד עם זה ניתן לתת כיוונים כלליים. כמובן שבעולם כולו קיימים ונפוצים גם גוונים שלא אתייחס אליהם, כי אני מתייחסת רק לגוונים שפוצים בארץ.
אמת,גם כאן בישראל יש נשים שמשתייכות לצהובות העור (אוריינטליות)  או לאדומות העור (אינדיאניות במוצאן הגנטי), אבל הן עדיין מיעוט של ממש כאן, וגם אצלן הגוון משתנה לעומת ארצות מקורן (בהשפעת האקלים שלנו), כך שלשני הגוונים הללו אני מעדיפה לא להתייחס.
הגוונים אליהם כן אתייחס הם: בהירות העור (אירופאיות ואנגלוסקסיות)   ,1327323571540.jpgא השחומות (הודיות, תימניות ודומותיהן)  skin-care-beauty.jpgא, כהות העור (אתיופיות ואפריקאיות אחרות, כמובן לא כולל צפון אפריקה)  Article_12086_Pic_5.jpgא ובינוניות (כל היתר) image-7. כמובן שהגדרות המוצא שתיארתי כאן  הן הגדרות של בערך, והיות שרובנו היום ילידות הארץ, לא מעטות מאתנו גם בנות לילידי הארץ וצאצאיות למשפחות מעורבות מבחינה עדתית , אבל עדיין ההשפעות הגנטיות  מהדורות הקודמים ניכרות בנו. בתור דוגמה אביא את עצמי. אני ילידת  הארץ (אולי משמעותי – מישור החוף) , הורי שניהם גם הם נולדו באותה העיר (ראשון לציון), וכך גם סבתי מצד אמי. הורי אבי הם מפולין ומרומניה, סבי והורי סבתי מצד אמי  עלו מתימן . בקרב התימנים יש קבוצה שצבע עורה קרוב יותר לצבע עורם של האפריקאים (רק במעט בהיר יותר) ויש שצבעם דומה יותר לשל מרבית הבידויים, במזרח התיכון כולו. משפחתי משתייכת לרוב, שהוא הפחות כהה, אבל עדיין יוצאי תימן מאופיינים בגוון כהה יותר משל מרבית האוכלוסייה הישראלית.  האקלים הישראלי בהחלט תורם לשמירה על גוון העור של יוצאי תימן. מאידך, יוצאי אירופה (וכך גם הורי אבי) הם בהירים יותר – יותר תואמים את ההגדרה "האדם הלבן". הורשת צבע העור איננה הורשה מנדלית פשוטה, ומכאן שמי שמוצאו הגנטי מעורב לרוב אין צבע עורו תואם ממש את צבע אחד ממקורותיו. התוצאה היא, שביחס למקורותיי האירופאים אני מאוד כהה וביחס לאלו התימניים אני בהירה מאוד.  WIN_20140410_102537 (2)ניתן לאמר שאני בעלת הגוון  הנפוץ ביותר בישראל, הגוון הבינוני, ובשנים האחרונות מעט יותר עם נטייה לכיוון התימני.           

אז  נתחיל בהתייחסות לבהירות העור.  1327323571540.jpgא דגש על בהירות ולא על לבקניות.
בכל אחד מהגוונים אתייחס לשלוש אפשרויות, לפי טעמה האישי של המתאפרת. דרך איפור שתתאים לחפצה באיפור מעודן, שרק מדגיש את מה שטוב בפניה ומטשטש את הפחות טוב. לטעמי, דרך איפור שמתאימה לכל מי שלטעמה האישי מראה פניה  גם ללא איפור לפחות סביר, ושלא מעוניינת למשוך תשומת לב עודפת. מנגד דרך איפור למי שרוצה לבלוט, מעוניינת באיפור דרמטי, ולבסוף דרך איפור למי שלא ממש מרוצה ממראה פניה ללא איפור, וחפצה להסוות הרבה מה שבעיניה  הם פגמים. כמובן שלכל מטרה עלינו לבחור גוונים אחרים.
לפני כן אדגיש שאני עצמי לא אוהבת הסוואת פגמים מוגזמים באמצעות איפור, למרות שברשומה בעבר כבר הדגמתי על עצמי שזה בהחלט אפשרי. אבל אם הפגמים באמת רציניים, מוטב אולי לפנות לרופא עור לטיפול ולבירור שלא מסתתר מאחוריהם דבר חמור יותר. למרות זאת, אם ניקח בחשבון שטיפול בתחלואים אורך זמן, אז לתקופת הביניים לפחות בהחלט ניתן כן להשתמש באיפור מסווה.
כאשר כל מטרתנו היא רק להדגיש את הטוב הקיים, ולכל היותר להסוות כמות זעומה של פגמים, חשוב מאוד שנתאים עצמנו עד כמה שניתן יותר לטבע שלנו, ונהייה קרובים אליו עד כמה שניתן. אין זה אומר שבכלל לא נשתמש בגוונים מנוגדים, בהחלט גם להם יש תפקיד חשוב, אבל השימוש בהם צריך להיות מזערי ובמקומות המתאימים בלבד.
היות שכאן אנחנו עוסקות בעיקר בהדגשת הטוב, לא אזכיר כאן את עזרי האיפור שמסייעים לנו לטשטש פגמים. נכון שיתכן שגם להם נזדקק כאן, אבל מעט, ובמה להיעזר ניתן ללמוד במקרה שבו מדובר באיפור מתקן. לכן כאן אתחיל במייקאפ. היות שמדובר בעור פנים בהיר, גם המייקאפ צריך להיות בהיר,  554266_s.jpgא קרוב עד כמה שניתן לגוון עורך, אולי אפילו שקוף כמעט. כמובן יש למרוח בעדינות רק שכבה מאוד דקה. אם את גם צעירה מאוד, וממש עדיין אינך מוצאת שום פגם בפניך , את בהחלט יכולה לוותר לחלוטין על המייקאפ, אבל אז – אם זה איפור יום, הקפידי להשתמש בקרם לחות שמשולב בו מקדם הגנה. אם את בוחרת כן לשים מייקאפ, אולי תעדיפי לוותר על קרם לחות ולהיעזר בתכשיר שמשלב בתוכו גם מקדם הגנה, גם קרם לחות וגם מייקאפ – כדוגמת BBCREAME.
את הצלליות מוטב שגם תבחרי בצבעים בהירים ועדינים P4156935 , אבל יחד עם זה אל תוותרי על אייליינר  3600521260920 דק מאוד. האייליינר לא חייב להיות שחור דווקא, 783אבל בהחלט רצוי שהוא כן יהיה בצבע כהה. איך בדיוק לבחור צלליות , ואיך לשים אותן בפרק על  ההתאמה לעיניים עצמן. מסקרה גם כן מאוד רצויה בעיני, אבל במקרה שלך, ובייחוד באיפור יום איננה חובה.
פודרה, ברונזר וסומק אינם חובה עבורך באיפור יום, אבל בהחלט רצויים באיפור ערב. אם בכל זאת תבחרי בפודרה ליום רצוי מאוד שהיא תהייה בערך באותו הגוון של המייקאפ 12379481402 (ואם ויתרת עליו אז בהתאמה לגוון עורך), על ברונזר וסומק לחלוטין הייתי מציעה לך לוותר באיפור יום. כשאת מתאפרת ליציאה בערב, אז כבר כן רצוי לשים פודרה, מעט יותר כהה מזו שמתאימה לשעות היום  Rimmel_Stay_Matte_Pressed_Powder_14g_1366299521, טיפונת ברונזר בצבע טיפונת יותר כהה משל הפודרה  LUMINYS-BAKED-BRONZING-POWDER-של-PUPA-מחיר-185-שקל-צילום-יחסי-ציבור-חול-2, שאותו גם מאוד תטשטשי, וסומק ורדרד עדין   P6040766. באיפור ערב, את בהחלט יכולה גם להוסיף מעט היילייטר או נצנצים במקומות שאותם תרצי להדגיש אף יותר במראה שלך.  shimer-taracote-1-large
לגבי השפתיים. באיפור יום אני ממליצה לך על הגוונים הוורדרדים והניודים  careline_color_code_lipstick_marshmallow-pink, רק מאט ואפילו לספוג מעט אחרי שאת שמה  iStock_000017704980Small3-300x225. לערב הייתי ממליצה לך יותר את הכיוון האדום  rouge_editioin_10____________3052503231020, מבריק, או מאט ועליו ליפגלוס שיגביר את הברק.  stock-photo-beautiful-female-with-red-shiny-lips-close-up-126479561
טוב הרשומה הזאת יצאה מספיק ארוכה, עם כל ההבהרות שבה. ברשומה הבאה אמשיך עם הפנים הבהירות, וחבה אציע דרך  לאיפור דרמטי ודרך לאיפור מסווה פגמים. יש למה לחכות!


בקרוב מאוד הרשומה השנייה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, מוזמנת להמליץ על הבלוג לחברותיך.

התגובה תיבדק, אם תאושר תפורסם. אם לא כתבת משהו קנטרני התגובה תפורסם, בין אם היא חיובית ובין אם היא שלילית.