יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

מדוע יותר לא אעשה דיאטה?

הבטחתי והנה אני מקיימת.

אני בת 50, מעט גבוהה (1.72 מ') ומאוד שמנה (140 ק"ג +). כפי שאתן רואות ה-BMI שלי גבוה מאוד, לפי כל ההגדרות הרפואיות נחשב למסוכן.

אבל … האמת. מבחינה בריאותית לא חסרות לי בעיות, כולן כמעט מציקות לי כבר מנעורי, אלא שמעולם ירידה במשקל לא הקלה אותן ועליה במשקל לא החמירה אותן. יחד עם זה … לא הכל רע אצלי מבחינה בריאותית. הלב הנפלא שלי, לא רק יודע לאהוב אחרים, כנראה שהוא גם מאוד אוהב אותי עצמי. הוא תמיד היה במצב מעולה, ואפילו בזמן קשיי ההריונות (שהיו גם מענגים וגם קשים יחדיו). גם כל בדיקות הדם לאורך השנים מראות, שכנראה שהשומן לא משפיע על בריאותי. כולסטרול רע וטריגליצרידים – נמוכים אצלי מאוד, לעומתם הכולסטרול הטוב – תקין לחלוטין. הסוכר אצלי בגבולות התקין עם נטייה לגבול הנמוך. בקיצור … הרכב דם רזה.

אז מה בכל זאת מפריע לי בשומן שלי? הצורך לקנות בגדים במידות גדולות, זה לא בדיוק אסתטי (יש לי את כל הנתונים להיות יפה, אבל היופי שלי מוסתר מתחת לשומן שלי), השומן מאוד מגביל את הגמישות, צפוף לי ו… קשה לי יותר ללכת. חוץ מזה, הגיל בכל זאת משחק פה … עד עכשיו לא משפיע בריאותית. אבל מי מבטיח שזה ימשך ככה?

נו, אתן שואלות, אז מדוע לא דיאטה …

אני שמנה מגיל 12. החל מגיל 15 ניסיתי פעמים רבות לעשות דיאטה. עשיתי קיצוניות ומתונות, בביקורת עצמית, בהדרכת דיאטנית או בפיקוח רפואי. תמיד הייתה אותה התוצאה – בתחילה בהחלט ירדתי, ואפילו ירידה משמעותית. החל מהיום השלישי לדיאטה ועד תם השבועיים הראשונים גם הרגשתי טוב יותר (כי יכולתי ללכת יותר בקלות, לא שום הבדל אחר). אבל לקראת תם החודש הראשון לדיאטה החל מצבי הבריאותי להידרדר, ומדיאטה לדיאטה החמירו הבעיות הרפואיות מהן אני סובלת. אז הייתי מפסיקה עם הדיאטה, אבל מצבי לא היה משתפר. אז החלטתי שאת הבעיות של האסתטיקה עלי לפתור בדרכים אחרות, ולא להרוס לי יותר את הבריאות.

זהו, אני יותר לא עושה דיאטות, ולא משנה איזו דיאטה …

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך, מוזמנת להמליץ על הבלוג לחברותיך.

התגובה תיבדק, אם תאושר תפורסם. אם לא כתבת משהו קנטרני התגובה תפורסם, בין אם היא חיובית ובין אם היא שלילית.